Min träningsplan inför semestern

En selfie jag tog häromdagen. Så himla glad att ha några fina svarta byxor. JAG HAR SAKNAT ATT HA BYXOR! Känner mig typ 1000 procent finare med mina nya kläder än innan. Ibland behövs tydligen bara lite shopping liksom, hehe.

Idag har jag fixat undan massa stök inför ledigheten. Svarat på många distansbrev, haft möte med min copychef och fixat klart allt jobb för henne, varit på Matton och köpt hårda kuvert för att kunna posta beställda teckningar, massa sådana saker. Jag kommer svara på några distansbrev i morgon också för att liksom slippa svara på en miljon i ett sträck idag men i övrigt är jag ledig nu i tre veckor. Förutom bloggen, för här kommer jag hänga ändå!

Jag vill så klart träna även på semestern. Så här tänker jag:

Vi kommer avvakta med att åka till Köpenhamn (pga SÅ dyra tågresor så tätt inpå + många hotell som är fullbokade) till i början av september. Så det blir nog en hel del häng i lantlig miljö. Min plan är att bara äta sjukt enkelt enligt vad jag skrev förra veckan samt att röra på mig varje dag, blir ganska stillasittande på landet annars så det gäller att få in motionspass för att inte säcka ihop helt.

Jag tänkte börja varje morgon med en rask promenad i en timme. Inte tänka, bara äta frukost dricka kaffe läsa en kort stund och sen iväg! (nej jag vill inte gå innan frukosten pga hemskt! och det gör inte så stor skillnad)

I övrigt är planen att träna åtminstone varannan dag. Jag har pass man kan göra med typ gummiband och kroppsegen vikt, det går ju att göra ganska mycket (benböj, armhävningar, axelövningar med gummibanden osv). Och så går det att köra onlinepass med mobilen på sats hemsida, vilket jag också tänkte göra en del.

Ja, svårare än så var det nog inte! Sista veckan i juli jobbar jag och kommer träna som vanligt. Första veckan i augusti är jag ledig men kommer nog bara vara borta andra halvan så då hinner jag nog klämma mina pass. Hur ska ni träna på semestern?

Annonser
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Min träningsplan inför semestern

  1. anne skriver:

    Maten är ju snäppet viktigare iallafall viktnedgång mässigt. Jag kör som vanligt vardagsmotion men ska lägga till simning.

  2. anne skriver:

    Maten är ju viktigast. Jag ska dock träna simning innomhus i sommar.

  3. anne skriver:

    Har inte din man ett jobb och inkomst? Så ni kan spara ihop t resor.

  4. anne skriver:

    Ps du är super fin i byxor!!

  5. Tessa i höghuset skriver:

    Ska försöka löpträna, långsaaamt i början. Och lite gymnastik med dottern i gräset. Mat; mest grönsaker och frukt, grillade och råa, med enkelt kött/fisk och kall sås.

  6. Katarina skriver:

    I sommar blir det simning i havet och sedan några löppass på ett löpband (i hettan vid Medelhavet). I Sverige blir det så många löppass jag hinner få in – löpning på sommaren är det absolut bästa som finns! Sedan måste jag berätta om något nytt jag provade igår: EMS. Jag läste en artikel i Aftonbladet om det (http://www.aftonbladet.se/halsa/a/pqAg6/gunilla-55-jag-fick-synliga-muskler-pa-bara-ett-par-timmar) och blev så nyfiken att jag bokade ett pass (20 min) på ett ställe i närheten av Odenplan. Jag är ju rejält vältränad för att vara fritidsmotionär, men detta lilla pass på 20 minuter (man gör varje övning i 4 sek, vilar 4 sek, repeterar ca 8 gånger) känns rejält redan idag…jag fasar för träningsvärken imorgon. Den är så grymt effektiv! Det känns superkonstigt och man börjar skratta ibland åt sig själv, men den tar även på den djupare muskulaturen. Att få strömpulsar genom musklerna samtidigt som man gör en övning är inget som går att beskriva, men ojoj vad det tar! Om du vill testa något nytt i träningsväg så testa detta! 😀

    • Katarina skriver:

      Uppdatering: träningsvärk från helvetet! Jag var tvungen att ligga i sängen med raka ben för rumpmusklerna gjorde så ont att jag inte kunde ligga på sidan med benen böjda. Jag stod och jobbade hela torsdagen för att sitta gjorde för ont i rumpan. Låren kändes som två tegelstenar. Men OMG vilken effektiv träning, detta på bara 20 min! Imorgon ska jag dit igen… :-S Får se om det blir samma effekt på torsdag!? 😀

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s