SÖNDAGSINSPIRATION

Det är söndag och dags för söndagsinspiration. Först ut: Jag vet att jag tjatar om det men alltså fanzines! Älskar dem. Är så sugen på att göra till exempel en fanzine-box som den ovan. ❤ Och tänk att det finns mängder av fanzine-förlag runt om i världen som brinner för sådant här. Ska faktiskt vara lärare för ett fanzine-projekt på Forsbergs i veckan, mer om det kanske i nästa veckas söndagsinspiration.

Bara frukt och grönsaker till mellanmål. Det är så härligt och friskt att äta frukt och grönt till mellanmål, typ som på bilden ovan (från mellanmålet idag). Nackdelen för mig är att jag blir hungrig efter ca en kvart känns det som. Men gott under tiden hehe.

LEEZAEWALD. Jag har tipsat om serieskaparen Lisa Ewald massa gånger tidigare i bloggen men eftersom internets minne är kort tåls det att upprepas. Hennes bok Allt kommer bli bra måste läsas och hennes instagramkonto @leezaewald måste följas, så är det med den saken!

henrikberggren

HENRIK BERGGREN ❤ Hela andra halvan av den här veckan har präglats av att Henrik Berggren, sångaren från Broder Daniel, har släppt sin första sololåt. Jag älskade BD som tonåring, hade också sådana där stjärnor klistrade under ögonen en period, hihi. Och varken jag eller Jens blev besvikna på den här låten, den är så vacker. Lyssna själva! Henrik Berggren har i samband med låtsläppet även skrivit ett fantastiskt brev, där det står bland annat:

”Många tycker att jag är modig som vågar sjunga och berätta om mina problem. Det är jag inte. Jag har bara en större fruktan, fruktan för alltings intighet. Jag är inte rädd för att göra bort mig. Jag är rädd för att vara inget.
Det är stora ord, men varför skall jag stanna halvvägs? Varför sjunka ner i dyn av alltings halvhet?”

TUBE ROLL. Jag provade en sådan här för första gången i fredags på gymmet och blev FRÄLST. Så himla bra grej att ligga på och rulla fram och tillbaka, det blir som redig massage (och gör ganska ont). På kvällen när jag var på middag hos mamma och pappa hade mamma hunnit köpa en sådan här i present till mig, alltså jag blev så glad! Har legat på den massor nu i helgen för mina onda skuldror och stela rygg. Fick även en bit av hennes delbara spikmatta och det hjälper faktiskt några timmar efter att man legat på den. Värktabletter biter inte på min värk nämligen.

Det får räcka så här för idag även om jag nog har inspirerats av massa mer saker. Vad inspireras ni av just nu?

Kolla gärna på mina tidigare inspirationsinlägg.

Annonser
Det här inlägget postades i inspiration. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till SÖNDAGSINSPIRATION

  1. Carro skriver:

    Ett tips som jag kom att tänka på bara. Idag efter ett dynamiskt yogapass lät instruktören oss ligga på en sorts kudde, av ett yogablock som man lutar ett hoprullat bolster emot, så att rullen ligger parallellt med ryggraden. Rullen ger ryggen stöd hela vägen från huvudet ner till ländryggen, samtidigt som axlarna kommer upp en bit från golvet mha blocket. Det gav en väldigt skön avlastning för axlar och bröstrygg och hjälpte axlarna att rotera ut lite grann. Nu har jag inte problem på din nivå, men kanske något att testa. En inte så tajt rulle av typ en yogamatta skulle nog också funka.

  2. Jenny skriver:

    Jag blir väldigt hjälpt av att hålla axlar och skuldror varma. Både utomhus och inomhus. Lägg varma sjalar över axlarna under en period, så märker du fort skillnaden!

  3. K skriver:

    Jag kan verkligen relatera till att man inte står sig så bra på bara frukt och grönt. Jag dricker ju alltid mina proteinsmoothies till frukost, men precis innan helgen tog proteinpulvret slut och då fick jag göra den utan protein och enbart ha i nötsmör. I normala fall står jag mig i varje fall 4 timmar på en smoothie, men nu blev jag hungrig efter två timmar. Det är ganska lustigt för ur kalorisynpunkt är det nästan ingen skillnad alls när man tar bort proteinpulvret, men det gör tydligen väldigt stor skillnad i praktiken när det gäller blodsocker och mättnad. Så jag skyndade mig att skaffa hem mer proteinpulver och nu är allt frid och fröjd igen. Avskyr verkligen att bli hungrig snabbt efter måltider, för mig är det liksom ett kvitto på att måltiden varit felkomponerad. Kan tillägga att jag använder holistics vaniljprotein, som är helt osötat och enbar smaksatt med extra vanilj. Det är dyrt men riktigt bra. Det är laktosfritt också.

  4. Annica skriver:

    Både äpple, morot och banan är ju välkända för att skapa sug och hunger när de äts som mellanmål. De innehåller snabba kolhydrater som gör att ditt blodsocker sticker iväg och sedan dippar. Försök hitta ett mellanmål med mer fett och protein och spara äpplet oc moroten till efterrätt efter en riktig middag.

    http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/darfor-okar-frukt-var-aptit

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s