PT small group – så tycker jag

pt small group

Jag har hunnit köra fyra gånger med PT Small group och insåg nu att jag nog inte har berättat hur det funkar för mig? (Fast jag är inte sponsrad så alla åsikter är mina egna!)

Jag går en gång i veckan med tre-fyra andra personer. Utöver det tränar jag på egen hand. Det här hade inte funkat för mig i början men vid det här laget har jag fått rutin på att komma iväg och träna, så PT Small group är mer som en boost för motivationen (och musklerna).

Det är roligt att träna i grupp. Vi kör inte i maskiner, utan mer med hantlar, med den egna kroppen, med kettlebells och sådant. Ofta bygger tränaren upp som fyra-fem stationer och så turas vi om mellan dem och kör kanske två varv. Sen bygger hon upp nya sådana stationer. Det blir svettigt och ganska tufft. Och roligt att vara flera, då kan man skratta åt eländet!

Det enda jag saknar är väl den helt personligt utformade träningen som man får med en PT. Men även här får jag ju feedback om jag står fel eller ska prova tyngre osv. Och pressad att ta i mer än jag kanske hade gjort annars. Jag HATAR hinderbanor och var rädd att det skulle vara sådant. Men det här är inte sådär supermanligt/tävlingsaktigt (om ni fattar hur jag menar) och jag får inga skoljympa-vibbar, tack och lov. Jag avskyr egentligen också fysiska aktiviteter i grupp. Men här är det ju inte typ att göra något fysiskt med jobbet och vara hurtig och vilja lägga sig och dö i ett hörn (eller snarare: sjukanmäla sig och inte gå dit, hehe) utan alla är bara där för att träna, så det funkar ändå!

Jag är helt nöjd och kommer nog fortsätta, har även haft träningsvärk efter VARJE gång vilket är ett väldigt stort plus.

Har någon mer provat?

Annonser
Det här inlägget postades i Min hälsoresa, Träning. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till PT small group – så tycker jag

  1. Anne skriver:

    Hej, detta hör inte till inlägget kanske, men efter sett din parmesanpanerade fisk med röran och allt skulle jag bli jätte glad om du la ut receptet. Har själv panerat fisk och mina ser inte alls så där goda ut, svårt att få hela paneringen att fastna etc.. kan tillägga att vi har gasspis vet ej om det är de som förstör, men paneringen lossnar. Jag har panerat i mandelmjöl med ägg, kryddor. Parmesan låter otroligt gott!!

    • Jessica Johansson skriver:

      Hej! Jag lade in receptet i inlägget tidigare idag, hoppas du provar. Det är SÅ gott! Man gör laxen i ugnen. Och så brukar jag pilla på lite extra panering utöver det som blir när jag vänder dem i äggen. Alltså för hand fylla på med mer panering på laxbitarna. 🙂 Lycka till!

  2. Carro skriver:

    Hej!
    Har inte testat det konceptet på Sats, men F&S har ett liknande som jag verkligen gillar. En vanlig farhåga innan man testat den hör formen av träning tror jag är att många tror att man behöver vara elitidrottare eller så. Men det finns ju alltid möjligheter att anpassa efter egen förmåga, någon skada etc.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s