Mingelpirr, onlinepass, naprapatdags

Här sitter jag med vintertorra läppar och är lite nervös inför ett bloggmingel som jag ska på i kväll på Bonnier Tidskrifter. Jag har ju skrivit en del om hur dålig jag är på att mingla. Egentligen är det väl inget jag sörjer men jobbigt när det väl sker. Och samtidigt kul så klart, att få träffa massa inspirerande människor och så!

Idag har jag först varit och gjort en intervju för mitt copyjobb på förmiddagen. Sedan var jag nära att köpa köttbullar med mos på vägen hem innan jag kom på att just det, jag äter ju inte potatis nu. Hihi. Åt laxpytten från igår i stället. Därefter körde jag ett onlinepass afho i vardagsrummet (en av många fördelar med att jobba mycket hemifrån och styra sin egen tid) och sen har jag suttit och jobbat vidare här vid köksbordet.

Snart ska jag till naprapat-eleven för andra gången. Var ju där i måndags och hon trodde absolut att mina axlar kunde bli bättre ganska snabbt, vilket gjorde mig glad. Idag börjar själva behandlingen!

Det jag sällan bloggar om (eftersom det är så vardagligt) men som jag ÄLSKAR med livet är att jag ju hela dagarna fyller det med kultur. Alltså till exempel: På tunnelbanan och bussen i morse på väg till intervjun, så läste jag M train av Patti Smith och lyssnade på kent och sånt. På vägen därifrån lyssnade jag på senaste avsnittet av Raseriet-podden. Det är liksom sådant jag hela tiden strösslar mitt liv med och som fyller mig med ständig inspiration. Bara ett tips en så här grå och tröökig januaridag.

Nu: Bättra på sminket, välja smycken och så småningom sticka iväg. Jag åt mycket mindre frön i min melliskvarg idag, så ovant eftersom jag liksom har vant mig vid att bli mätt på mellanmålet (vilket egentligen inte är tanken förstås). Tvivlar redan på att jag kommer fixa min nya kosthållning men JO, det ska jag! Är även igång med att lägga upp all min mat och träning på @jessicasviktigamal på instagram, hoppas jag orkar hålla i det!

Följ gärna min nya fb-sida för bloggen, Jessica osv.

Hur mår ni idag?

Annonser
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Mingelpirr, onlinepass, naprapatdags

  1. Lisa skriver:

    När man ändrar kost kan det hända att kropp och knopp protesterar extra mycket i början eftersom vi är vanemänniskor – ge inte upp för att det känns jättejobbigt såhär i början! Här kommer lite frukost-tips eftersom äggen inte verkar vara någon hit för dig än så länge. Ägg är ju världens bästa mat, men om man inte tycker så mycket om ägg kan man behöva testa olika varianter. Kanske ägg i form av nyttig ostkaka kan vara nåt för dig? Ett ägg + en eller ett par matskedar keso som vispas ihop med valfria kryddor och sedan körs i en ugnstålig liten form i micron. Säkert är det gott att lägga bär och kanel i (har inte testat)! Omeletter kan också smaka väldigt olika beroende på hur man gör dem, om man t.ex. vispar dem ordentligt så de verkligen blir fluffiga så smakar de mycket mindre vändstekt ägg. Omelett smaksatt med ens favoritost tar mycket smak av osten. Häromdan gjorde jag en slags tjock miniomelett i micron, jag tog ett ägg och vispade, hade i 20 gram smulad fetaost (men alla sorters ost funkar ju), två skivade körsbärstomater, lite fryst persilja och salt och peppar. Körde den i micron tills den blev fast. För mig var det till mellanmål, för en frukost vill man kanske ha två ägg och/eller mer ost. Jättegott, jättesnabbt, mättande, nyttigt. Man kan också göra ”gröt” på ägg och kokosmjöl, jag har inte testat men kan tänka mig att det är himla gott! Bl.a. lesscarbs har recept på det. Hur mätt man känner sig beror nog också på typ av mat. En äggröra fyller inte upp magen på samma sätt som en tallrik havregrynsgröt gör precis när man ätit den, men på sikt står man sig nog lika bra på äggröran. Mättnadskänsla kan ju vara lite lurigt eftersom det dels finns en psykologisk aspekt av det och dels så dröjer det ju en stund (20 minuter typ?) innan magen signalerar upp till kroppen att den är full. Lycka till med omställningen, kämpa på!

    • Jessica Johansson skriver:

      Tack för din pepp, Lisa! ❤ superbra tips på hur jag kan av-äggifiera äggen lite, haha! Du verkar alltid äta så goda grejer btw 🙂

    • Jessica Johansson skriver:

      PS. Idag har det varit väldigt jobbigt med hungern på den nivån att jag faktiskt inte har stått ut utan har behövt äta något. Det blir ju inte rimligt att vara dödshungrig, åtminstone inte för mig för då dröjer det inte många dagar innan jag äter gigantiska pastaportioner hehe. Men lite extra mellis i början (utan kolisar) får vara en kort övergångsperiod.

  2. cecilia skriver:

    Hej – kul att se din nya matplan för veckan, ser jättegott ut! Precis som någon kommenterade innan så tänkte jag föreslå en variant på vändstekt ägg och avocado. Jag brukar göra typ en omelett med grönsaker i, i micron. 1 ägg och 3-4 hackade minitomater, lite skivad lök, kanske paprika. Till det skivat äpple, morötter mm som fyller upp. Jag skulle personligen tycka att avocado blir lite för mjukt och krämigt i konsistensen till en omelett, plus att det tar längre tid att äta knapriga grönsaker 🙂

  3. Kajsa skriver:

    Du ser verkligen jättefräsch ut!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s