Jag testar pass #10: Barre online


Min supergamla träningsselfie, den är säkert två månader gammal. Haha, jag måste fixa en ny!

Jag fortsätter att testa pass och skriva om dem här. Förra veckan provade jag Barre i onlineversion. 

Tidigare har jag testat AfHo (en blandning av house och afro), Pilates Ball, 21 minute bodyonlineträningStreetdanceJazzStreetdance onlineDanceAerobic och BodyJam.

Pass: Barre online
Vad är det? Gymkedjan jag tränar på erbjuder onlinepass. Ett av de pass som finns är Barre. Barre är lite inspirerat av balett. Man jobbar vid en stång (eller, i mitt fall, en stol i vardagsrummet), fast det är verkligen fokus på styrka. Passet är 30 minuter.
Fördelar: Att det faktiskt blev sådan styrketräning, jag var helt skakig i benen efteråt och hade träningsvärk dagen efter. Det är ju liksom på en lågintensiv nivå eller vad man ska säga. Alltså inte så mycket kondition men mycket styrka.
Nackdelar: Att det var lite tråkigt jämfört med mer högintensivt danspass som streetdance eller afho. Och jag gillar ju när det är lite fart, eftersom det också får tiden att gå fortare på något sätt. Här blev det att jag flera gånger tittade hur långt det var kvar.
Mina tankar: Roligt komplement till styrketräning och andra danspass, bra övning för balansen och det ger säkert massa muskler och bättre hållning. Jag ska absolut prova det här då och då!

Någon mer som testat? Vilka pass tycker du att jag borde prova?

Annonser
Det här inlägget postades i Jessica testar gruppträning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag testar pass #10: Barre online

  1. Amanda skriver:

    Hej, jag tror du tranar pa fel satt. Jag tranar barre/balett 1 gang i veckan med PT, i 45 min . Det ar jobbigt men skoj. Min PT har koll pa vad jag gor, hur jag gor och rattar mig konstant, sen far jag en lista pa ovningar att gora hemma. jag skulle rada dig att ta nagra privata lektioner i barre innan du borjar med online traningen. Om man inte gor ovningarna helt ratt sa har dom inte lika bra effekt och risken att man skadar sig ar ganska stor..Sjalv har jag mindre ont i ryggen, battre hallning och starkare magmuskler nu 🙂 sa det ar verkligen vart att investera i nagra timmar. Efterat kan du trana online eftersom du vet hur du ska gora ovningarna ordentligt utan att skada dig. Lycka till!

    • Jessica Johansson skriver:

      Ok nej jag tänker väl inte att barre är något jag vill göra regelbundet egentligen, det finns andra träningsformer som kanske passar mig bättre. Men vad bra att du kör med PT, kan tänka mig att det är lätt att göra fel 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s