Vegetariska superbiffar, kvarg, omelettrullar – veckans nyttiga plan för mat och träning

Nu har jag äntligen gjort en mat- och träningsplan för veckan! Men mitt i allt tog inspirationen bara slut, så än så länge fattas någon middag. Har du ätit något gott på sistone som jag borde testa? Annars får jag bläddra vidare i mina kokböcker under veckan och hitta på något eller köra typ lax med kokt potatis osv, inte hela världen 🙂 Bara att jag älskar nya recepttips, hihi.

På förmiddagen tänker jag mig att jag äter ett äpple och en morot eller så. Någon gång under veckan är det också ok om jag äter två rawfood-bollar.

MÅNDAG

(frukost: fiberhavregrynsgröt, redan ätit ju :))
Lunch: Jag får nog improvisera lite, typ köpa en plocksallad eller så. Jag ska nämligen vara med i radio kl. 11.10 i P5 Stockholm och prata om mina teckningar och utställningen, lyssna gärna! Annars lägger jag upp länk sen.
Mellanmål: Kvarg med hallon och frön
Middag: Linsotto med sallad
Träning: Börjar känna mig risig igen men det kan vara trötthet, jag håller tummarna för det. I så fall ska jag promenera en timme i eftermiddag och gå på streetdance i kväll.

TISDAG

Frukost: Grön smoothie
Lunch: Tonfisksallad med matvete, polkabetor och grönt (det blev aldrig att jag åt den förra veckan så nu vill jag prova!).
Mellanmål: Kvarg med hallon och frön
Middag: Någon slags enkel variant av fiskgryta med grynblandning, sallad till
Träning: 1 h promenad på morgonen, på e.m ska jag prova något onlinepass

ONSDAG

Frukost: Fiberhavregrynsgröt
Lunch: Tunna omelettrullar med äpple och keso
Mellanmål: Kvarg med hallon och bär
Middag: Turkisk linsgryta
Träning: Styrketräna på morgonen, promenad e.m/kväll

TORSDAG

Frukost: Fiberhavregrynsgröt
Lunch: Härlig halloumisallad med edamameröra och massa grönsaker
Mellanmål: Kvarg med hallon och bär
Middag: Sojakorv stroganoff med fullkornsbulgur
Träning: 1 h promenad på eftermiddagen

FREDAG

Frukost: Fiberhavregrynsgröt
Lunch: Rester av torsdagens halloumisallad
Mellanmål: Kvarg med hallon och frön
Middag: inte bestämt än
Träning: En timmes promenad på eftermiddagen

LÖRDAG

Frukost: Frozen banana yoghurt
Lunch: Rotfruktstortilla med sallad
Mellanmål: Kvarg med hallon och frön
Middag: Får improviseras lite eftersom vi är på utställningen på lördag och kanske ska till vänner efteråt.
Träning: Styrketräning på morgonen, ska försöka få in en promenad på kvällen.

SÖNDAG

Frukost: Något ur Anja Forsnors bok ”En god morgon”.
Lunch: Quinoasallad med aubergine, mandel och mynta
Mellanmål: Kvarg med hallon och frön
Middag: Vegetariska superbiffar med pumpakärnpesto och avokado och grönkålssallad (alltså hur gott låter det inte?! dock ej sponsrad :))
Träning: Styrketräning på förmiddagen, promenad på eftermiddagen

Annonser
Det här inlägget postades i Planering. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vegetariska superbiffar, kvarg, omelettrullar – veckans nyttiga plan för mat och träning

  1. Patricia skriver:

    Det finns så mycket goda rotfrukter just nu, så jag skulle rekommendera klyftad morot, kålrot, potatis, röbeta, lök plus minus annan rotfrukt i ugnen. Ringla över lite olja och kryddor efter smak och stek tills de är klara. Smulad getost är också gott på. Kan kompletteras med t.ex. sekt kyckling.

  2. Emmen skriver:

    Något som är sjuukt gott är att baka rödbetor i grovsalt i ugn. Tvätta och borsta rödbetor och lägg dem sedan i en ugnsform fylld med grovsalt. Baka dom runt en timma, kan behövas mer tid beroende på rödbetorna. Supergott tillsammans med gratinerad chèvre, en fräsch sallad och aioli! Kan även tänka mig att halloumi kan va gott till eller köttfärsbiffar.. Är nog mkt som passar til 🙂

  3. Pia w skriver:

    Gustavs sesamstekta lax med varm nudelsallad – jättegott!!! Finns på tasteline. Det är ju lätt att anpassa tillbehör om du inte äter nudlar, det är laxen som är så god med grön curry mm. Prova!

  4. Carro skriver:

    Dessa biffar gjorde jag för ett tag sen:
    http://www.ica.se/recept/morots-och-halloumibiffar-720975/
    Kanongoda enligt mig.
    Jag har för mig att jag hade i mandelmjöl istället för ströbröd.
    Du kanske också gillar, med tanke på din fäbless för halloumisallad. 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s