Min nyttiga mat- och träningsplan för kommande vecka

Idag har jag sjukstuga här hemma. Har kollat på lite samhällsprogram på SVT Play (och – might I add – kommer göra ett avbrott i mitt serieuppehåll för att kolla på Narcos S02 med Jens, men när vi kollar tillsammans blir det aldrig på en sådan där extrem tre-avsnitt-på-raken-nivå så det är lugnt). Men också gjort en mat- och träningsplan för kommande vecka. Jag har nämligen inte haft det den här veckan och då har det blivit lite hipp som happ med mellis hit och dit i för stora mängder. Att jag aldrig lär mig att jag måste ha en matplan varje vecka, annars blir det inte bra.

Men nu har jag suttit och bläddrat i kokböcker och bland min receptsamling och hittat massa gott. Och dessutom beställt alla ingredienser på en matbutik på nätet, så de levereras i morgon eftermiddag. Det känns himla bra.

Frukost varje dag: Fiberhavregrynsgröt med pumpakärnor, mjölk, blåbär, kanel
Mellis på fm varje dag: Antingen lite kvarg med hallon och frön eller ett äpple + en morot
Mellis på e.m varje dag: Kvarg med hallon + kanel + frön


Ytterligare en bild på mig från fotograferingen på Bonnier tidskrifter härom veckan. Den här är jag minst nöjd med men den är ju nästan helkropps så jag bjuder på den ändå idag.

SÖNDAG

Lunch: Maten levereras mellan kl. 13-16 så jag får ta vad jag har och pyssla ihop en sallad till lunch av det som finns hemma
Middag: Vegetarisk moussaka med linser och fetaost + sallad
Träning: Jag lär vara sjuk i morgon också, så ingen träning

MÅNDAG

Frukost: Om jag är frisk så ska mamma och jag äta frukost på stan innan jobbet, om inte blir det gröt
Lunch: Halloumisallad med massa grönsaker
Middag: Orientalisk böngryta
Träning: Önsketänkande att jag redan är frisk då men i så fall streetdance + en timmes promenad, återstår dock att se

TISDAG

Lunch: Linssallad med mozzarella och mango
Middag: Vegetarisk moussaka med linser och fetaost + sallad
Träning: En timmes promenad på kvällen

ONSDAG

Lunch: Halloumisallad med massa grönsaker
Middag: Sojakorv stroganoff med fullkornsbulgur + sallad
Träning: En timmes promenad på kvällen

TORSDAG

Lunch: Ev lunch med min syster, annars linssallad med mozzarella och mango
Middag: Sojakorv stroganoff med fullkornsbulgur + sallad
Träning: Styrketräning på e.m/kväll + en timmes promenad på kvällen

FREDAG

Lunch: Orientalisk böngryta
Middag: Zucchinibiffar med bulgursallad och yoghurtsås
Träning: 1 h promenad på kvällen

LÖRDAG

Lunch: Zucchinibiffar med bulgursallad och yoghurtsås
Middag: Lax med sås + kokt potatis + ärtor
Träning: Styrketräning på morgonen, promenad på eftermiddagen

SÖNDAG

Lunch: Tunna omelettrullar med äpple och keso
Middag: Zucchinipasta med bönbullar och rucolapesto
Träning: Styrketräning på morgonen, promenad på eftermiddag/kväll

Det här känns tryggt och bra, jag älskar att ha koll på tillvaron på det här sättet. Ser extra mycket fram emot söndagens middag nästa vecka måste jag säga, det låter så himla smarrigt! Idag är det som sagt sjukstuga som gäller. Läsa lite, plocka här hemma, kanske fota lite till bloggen, se något avsnitt av Narcos, vattna blommorna, sova.

Annonser
Det här inlägget postades i Planering. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s