Moussaka, kvarg, halloumi – och snart väger jag mig igen

Jag har ju varit förkyld och därför inte tränat och bara gått korta lugna promenader, typ en halvtimme i lugn takt (för att ändå röra lite på benen). Men maten har gått bra och nu börjar jag må bättre. Så i morgon satsar jag på att styrketräna igen. Om jag inte känner mig helt kry då så får det bli på söndag, har tidigare gjort misstaget att träna sjuk och det är inte kul eller bra.

Här kommer min matdagbok från igår och i förrgår. Är på banan igen tack vare alla mål och planer jag har skrivit om här på sistone. Kul med en positiv känsla! Det gäller liksom att aldrig bara låta allt flyta på, utan hela tiden vara medveten och aktiv i min livsstilsförändring. Planera (och sen gör det inget om jag ändrar dagar på maten osv, men då finns ändå rätt mat hemma och rätt tänk i huvudet).

TISDAG

thumb_IMG_0479_1024

Frukost: Fiberhavregrynsgröt med pumpakärnor, mjölk, blåbär och kanel
Mellanmål på fm: Äpple och morot
Lunch: Moussaka med en färgglad sallad (det är så gott att ha t ex rödkål, rädisor, rödlök och sådant i sallad. Smakrikt!)
Mellanmål: Två plommon (mums! passa på, plommonen är gudomliga nu) och kvarg med frön och bär
Middag: Kebabspett med bulgursallad + fetaoströra
Motion: Som sagt, pga förkylning bara kort och lugn promenad. Mest för att röra på benen.

ONSDAG

Frukost: Samma som dagen innan, kör detta alla vardagar nu fram tills jag slutar på bibblan om 2,5 (!!) vecka.
Mellanmål på fm: Var så hungrig – blir man inte alltid lite mer hungrig när man är hemma från allt? Jag åt hursomhelst en liten kaffekopp med kvarg + hallon + kanel + två nypor pumpakärnor.
Lunch: Rester från dagen innan, kebabspett med bulgursallad och fetaoströra.
Mellanmål på em: Kvarg med hallon, kardemumma och frön + lite gojibär.
Middag: Halloumisallad med röda linser och massa grönsaker.
Motion: Pga nämnda förkylning bara en kort liten sväng.

Jag är himla nöjd med dessa dagar. Det blir lite enformigt vissa dagar, men hellre det och att det går bra. Och som sagt, när DRÖMLIV börjar om 2,5 vecka så kommer jag ha alla möjligheter att äta varierat, nytt, spännande på ett helt annat sätt.

Hur har det gått med de pausade livsmedlen?
Jag åt ju banan på Pom och flora i måndags morse, i övrigt har jag inte ätit nötter eller propud eller banan denna vecka.

Vägning + mått om två veckor igen
Jag har faktiskt vägt mig två gånger senaste veckorna. För en tid sedan så hade jag till min förskräckelse gått upp. Nu har jag gått ner igen så att jag nästan ligger på samma vikt som i maj. Jag kör igång med vägning och mått nästnästa fredag här i bloggen igen – och sedan varannan vecka until death deals us apart eller tills jag uppnår mina mål! Och sen ska man ju hålla nollan också, men det blir en annan femma. 19 kilo kvar till mål nu. När jag började var det typ 33 kilo kvar till mål tror jag.

Annonser
Det här inlägget postades i Matdagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s