Dessa livsmedel pausar jag ifrån nu:

Jag vill ha lite schvung på allt nu när hösten är igång, som ni säkert har märkt här i bloggen. Här görs matplan, här ska rensas hemma och så vill jag börja gå ner i vikt igen. För att lyckas med detta så pausar jag ifrån några livsmedel som jag tenderar att äta för ofta eller för mycket av. Jag tänker mig att pausen varar i någon månad bara. Inget förbud. Äter jag en banan så kommer jag inte lyncha mig själv. Men jag tror bara på att göra så här ibland för att liksom hitta nya saker och för att få lite resultat:

Propud
Banan
Nötter

Ja, det var allt. Ingen lång, krånglig lista! Just med nötter, även om de är naturella, så tenderar det att bli så att jag äter för mycket och för ofta. Samma med propud. Banan kommer jag få äta någon gång på helgen, om jag vill lyxa till det med frozen banana yoghurt till frukost.

Jag får annars äta allt, förutom sötsaker (dit räknar jag kakor, bullar, godis, choklad i alla former, sötade drycker), vanlig pasta och vanligt bröd. Listan med vad jag får äta är alltså hundra gånger längre än vad jag inte får äta – kul att vända på perspektiven så.

Vilka livsmedel pausar du ifrån emellanåt?

Annonser
Det här inlägget postades i Min hälsoresa. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Dessa livsmedel pausar jag ifrån nu:

  1. Marina skriver:

    Jag tycker jag har hittat en balans som jag kan hålla alltid. Nötter är farliga 😉 En liten påse cashew innehåller lika mycket kalorier som en påse chips….. och till syvende och sist så handlar det ju om kalorier in och kalorier ut. Jag äter inte mjölkprodukter, inte vete och inte godis/glass/kakor/snacks, annars äter jag allt men inte alltid och inte hela tiden 😉

    • Jessica Johansson skriver:

      Jag vet, det är himla farligt med nötter och så otroligt gott! Mjölkprodukter skulle jag nog ha himla svårt att avstå ifrån, vad ska man äta då liksom? 😀 Vad duktig du är!

  2. Nötter är ett gissel liksom alla mjölkprodukter som gör oss hungrigare genom tillväxthormonet kasein. (Kalven skall fås till att äta för att överleva och växa till sig).
    Jag triggar på bröd och chips = tas bort i görligaste mån. Glass har jag helt slutat med då jag får ont i tänderna tacksamt nog.
    Vad jag vill ta bort helt är att äta efter kl 18:00.
    Kram och glad ny vecka önskas från Dalsland.

    • Jessica Johansson skriver:

      jaa jag kanske borde minska lite på mjölkprodukter men det är svårt tycker jag! Jag har typ helt slutat äta åtminstone efter kl. 19, det tar ett tag att vänja sig men nu blir jag liksom inte hungrig på kvällen (om jag inte har kört ett mastodontiskt träningspass och då brukar jag känna att det är ok att jag äter någonting litet). 🙂 Glad ny vecka till dig med!

  3. Anna skriver:

    Jag slutade med socker mjöl potatis pasta ris , i slutet på februari , äter endast rotsaker o grönsaker o keso havregrynsgröt o lite frukt o bär ibland , pw varje morgon på en timme innan jobbet , gått ner 27 kilo sedan dess o har 5 kg kvar till BMI på 25 , kom på efter alla år att det finns inga genvägar , ….

    • Jessica Johansson skriver:

      Åh, wow. Bra jobbat! 🙂 Nej det är ju så, det finns inga genvägar. Det är så jag också tänker nu men ändå har jag ätit för mycket under sommaren och därför stått stilla på vågen. Det gäller att hitta en balans som funkar helt enkelt!

  4. Anna skriver:

    Lite för snabb där : kyckling o annat magert kött och kokt fisk också , lycka till med din förändring …

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s