Jag idag och veckans matsedel

Jessica

Jag idag!

Sådärja, då har jag gjort en mat- och träningsplan för veckan. Jag känner redan att jag är på banan igen. Både igår och idag har jag styrketränat! Så himla härligt. Igår promenerade jag en del och ska promenera även idag. Idag åt jag chèvregratinerad lax med pinjenötter, potatis och sallad till lunch och till mellis blir det strax kvarg med hallon och några nypor frön. I kväll ska jag ställa mig och göra ”storkok”, tre olika maträtter som jag kan ha som matlåda under den busy veckan.

Chèvregratinerad lax
Min lunch idag. Mums!

Min matplan för kommande vecka
Frukost varje dag: Fiberhavregrynsgröt med blåbär, kanel, mjölk och pumpakärnor
Mellanmål på fm varje dag: Ett äpple och en morot
Mellanmål på e.m varje dag: Kvarg med hallon/blåbär och kanel/kardemumma plus frön
Bonus: Under veckan får jag vid ett (valfritt) tillfälle äta en proteinpudding, vid ett annat tillfälle hemmagjort parmesansnacks och vid ett tredje tillfälle två rawfood-bollar. Men inte mer. Härlig bonus som inte påverkar helheten så väldigt! Inte säkert jag ”utnyttjar” alla men gör jag det så är det helt okej.

Måndag
Lunch: Mozzarellasallad med basilika, tomat, rödlök och kanske röda linser eller annat smarr
Middag: Turkisk linsgryta med fetaost

Tisdag
Lunch: Mozzarellasallad igen, från måndagen
Middag: Köttfärssås med kikärts-/bönpasta + sallad

Onsdag
Lunch: Sallad med belugalinser och sötpotatis m.m. (HUR gott, liksom?!)
Middag: Vitkåls- och köttfärsgratäng + sallad

Torsdag
Lunch: Belugalinser-sallad från onsdagen
Middag: Köttfärssås med bön-/kikärtspasta + sallad

Fredag
Lunch: Vitkåls- och köttfärsgratäng + sallad
Middag: Turkisk linsgryta med fetaost

Helgen planerar jag lite när den närmar sig, jag kanske vill prova några nya grejer då eftersom veckan blir ganska monoton matmässigt (men hellre monoton än kaotisk när tiden är knapp!).

Träningsplan för veckan
Måndag: Promenad på morgonen
Tisdag: Promenad på kvällen (30-60 minuter beroende på ork)
Onsdag: Styrketräning på morgonen, promenad på kvällen
Torsdag: Ev vilodag pga många timmars jobb. Finns ork så kör jag ett online-dans-pass på kvällen!
Fredag: Promenad på kvällen
Lördag: Styrketräning på morgonen, promenad på e.m/kväll
Söndag: Styrketräning med en vän på förmiddagen, promenad på e.m/kväll

Tips på vegetariska matlådor tas tacksamt emot förresten (som går att frysa in)! Jag gillar ju mest veggie egentligen och äter gärna några sådana veckan därpå, som ju också är väldigt hektisk.

Annonser
Det här inlägget postades i Planering. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s