Mat- och träningsplan för veckan!

Den här veckan är väldigt svårplanerad har jag märkt! I helgen ska vi antagligen till landet och där brukar vi bli bjudna på middag (oftast grillat) av Jens mamma. Jag har därför gjort en lös planering, mest för att träningen ska bli av och för att jag inte ska börja äta massa crap i ”akuta” lägen.

MÅNDAG (idag)

Frukost (redan ätit) – frozen banana yoghurt
Mellanmål på fm: En morot och några melonbitar
Lunch: Blomkålscouscous med spenat, halloumi och god röra (rester från igår)
Mellanmål: Turkisk lättyoghurt med blåbär och frön
Middag: Sej med grillad paprika och parmesan (jag skulle ha testat det förra veckan men glömde tina fisken, typiskt mig, haha!)
Träning: Ledig idag så ska strax iväg och styrketräna nu på förmiddagen. Promenad i kväll.
Jag dricker ju i princip aldrig alkohol (ca 1-2 ggr per år?!) men i kväll ska jag fira en sak och då kommer det bli ett glas champagne. Mer om det snart (sorry!).

TISDAG

Frukost: Chiapudding (hann aldrig äta det förra veckan)
Mellanmål på fm: En morot och ett äpple
Lunch: Rester från måndagens middag – sej med grillad paprika och parmesan
Mellanmål: Turkisk lättyoghurt med bär och frön
Middag: Ska på en poesigrej eventuellt, så det får nog bli lite improviserat. Om jag hinner hem emellan svänger jag ihop en caprese eller redig omelett, annars får jag välja något nyttigt alternativ på stan.
Träning: En timmes promenad på kvällen

ONSDAG

Frukost: Smoothie med kokosmjölk, mango osv (hann aldrig prova den förra veckan)
Mellanmål: Morot och äpple
Lunch: Ärtpasta med morotspesto och curryrostade svarta bönor (som jag får förbereda i kväll eller i morgon kväll)
Mellanmål: Turkisk lättyoghurt med bär och frön
Middag: Jag ska på ett mingel på kvällen så jag fixar en tidig middag. Lax med potatis, sås och ärtor (på recept) och så får jag äta ett kvällsmål den här dagen (parmesansnacks till exempel).
Träning: Promenad på kvällen

TORSDAG

Frukost: Mug cake med havregryn, banan och björnbär
Mellanmål: Morot och äpple
Lunch: Jag ska luncha med en vän på stan, hon kör också nyttig mat så vi hittar något bra ställe!
Mellanmål: Turkisk lättyoghurt med bär och frön
Middag: Ev något grillat med rotsaker i ugn och sallad
Träning: Styrketräning på morgonen, promenad på e.m/kväll

FREDAG

Midsommar!
Frukost: Om vi är hemma kör jag en sådan där smoothie med spenat, banan osv. Om vi är på landet får jag äta yoghurt med sockerfri müsli och ett hackat äpple
Mellanmål: Morot och äpple
Lunch: Vi brukar äta midsommarmiddag och inte lunch, så jag kör nog en spontan sallad till lunch
Mellanmål: Turkisk lättyoghurt med bär och frön
Middag: Midsommarmiddag, jag skulle tippa att den blir ganska traditionell men jag tänkte göra någon god och fräsch lite modernare sallad till att bjuda på. Kanske en jag har spanat in: Rostad färskpotatissallad med jordgubbar och mynta!
Träning: Utomhusträning på morgonen om det inte regnar (typ som det här passet), en timmes promenad på e.m.

LÖRDAG

Frukost: Yoghurt med sockerfri müsli (det är så krångligt att mixa och fixa på landet)
Mellanmål på fm: Äpple och morot
Lunch: Kvarbliven sallad från fredagens lunch
Mellanmål: Turkisk lättyoghurt med bär och frön
Middag: Vi blir nog bjudna på något på landet och så gör jag en sallad till och skippar bea-såsen.
Träning: Ett online-danspass på paddan (afho) och en timmes promenad

SÖNDAG

Frukost: Yoghurt med sockerfri müsli (jag tror risenta har en med chiafrön och hasselnötter, den kanske det blir)
Mellanmål: Morot och äpple
Lunch: Caprese
Mellanmål: Turkisk lättyoghurt med frön och bär
Middag: Åh nu stod det helt stilla, men jag tänkte prova något nytt recept. Varm mat.
Träning: Promenad på morgonen, styrketräning på kvällen.

Eftersom det här är en ”svår” vecka där mina rutiner ser annorlunda ut så kör jag matdagbok hela veckan här i bloggen!

Annonser
Det här inlägget postades i Planering. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Mat- och träningsplan för veckan!

  1. Agneta skriver:

    Äter du och Jens mat ihop/ samma mat? Trevlig midsommar.Här i London regnar vi bort!

    • Jessica Johansson skriver:

      Det varierar lite. Ibland lagar han annat tillbehör än vad jag äter (typ han äter ris, jag sallad) och ibland äter vi olika mat. Men vi sitter och äter tillsammans förstås så det gör inte så mycket 🙂 just nu är det sol här men jag räknar med regn igem lagom till midsommar…

  2. cecilia skriver:

    Duktig du är som gör matplan! Det är så trixigt när man är borta och blir bjuden på mat. Jag har inte själv provat men läst många som gillar Zytomierskas Clean Eating musli? Hon kör ju själv, vad jag förstår, låg carb diet och på sin blogg har hon ofta sin musli som ser god ut. Kanske ett tips till landets frukostar.

    • Jessica Johansson skriver:

      Ja det är kul att bli bjuden på mat men svårt att planera och ha koll! Man får väl släppa garden där. Men jag känner att jag har bäst koll när allt är som vanligt och jag är på hemmaplan 🙂 Tack för tipset, jag har liiite svårt för henne pga hennes syn på tjocka men müslin kan ju vara god för det. Ska kolla upp! Annars tror jag risenta har en serie med müsli utan socker.

    • cecilia skriver:

      Har du helt rätt i, Jessica – gillar inte heller dom uttalandena. Tänkte inte på det – andra märken finns ju också som sagt 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s