Grön smoothie bowl och annat smarrigt

Här kommer min mat- och träningsdagbok för idag och igår!

IGÅR

Frukost: Frozen banana yoghurt med god topping (frön osv).
Mellanmål: En morot och ett äpple

Lunch: Rester från dagen innan. Kebabspett med fetasås och bulgursallad.
Mellanmål: Turkisk lättyoghurt med frön och hallon.

Middag: En gryta som jag tror jag kanske fick recept på av någon bloggläsare för längesedan. Den heter ”höstgryta” men funkar ju även på sommaren. Butternutpumpa, bönor, och massa annat gott, toppad med fetaost.

Träning: Ett hårt styrketräningspass med fokus på överkroppen samt en timmes promenad på kvällen. Kvällarna nu är bara bäst!

IDAG:

Frukost: Grön smoothie bowl toppad med frön, några bananskivor och kiwi. Recept från Anja Forsnors underbara frukostbok ”En god morgon”. Smoothie bowlen var supergod och innehöll bland annat avokado, grönkål, banan, fryst mango, ingefära osv.

Lunch: Plocksallad från affärens salladsbar. Melon, grönsaker och några falafel.

Mellanmål: Turkisk lättyoghurt med mango, hallon och en nypa frön.

Middag: Grytan från igår men den var konstigt nog inte lika god idag! Jag klarade inte att äta upp hela (pga kräsmagad, inget annat hehe) så jag åt också lite turkisk yoghurt när jag kom hem från jobbet.

Träning: Jag jobbade heldag idag och nöjde mig därför med en kort promenad nu på kvällen.

Har ni ätit någonting gott senaste dagarna? Här är min mat- och träningsdagbok på instagram, följ gärna: jessicasviktigamal

Annonser
Det här inlägget postades i Matdagbok, Min hälsoresa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s