Min mat– och träningsdagbok idag och igår

Tror ni inte att jag även idag lyckades somna supertidigt när jag ”bara” skulle vila? Hehe, men då brukar ju kroppen å andra sidan behöva sova så det är helt okej. Här kommer en snabb mat– och träningsdagbok för idag och igår. Igår var, precis som i förrgår, inte en helt optimal dag men ändå helt okej. Idag har gått toppen!

IGÅR

Frukost: Frozen banana yoghurt. Jag har funderat lite och kommer fortsätta äta det som frukost när jag känner för det. Det är en bra frukost, jag blir mätt plus att det är så otroligt gott och därmed känns superlyxigt.

Lunch: Jag var ledig från halvtidsjobbet igår (som varje måndag) men hade min årliga läkartid på KS som tog mycket tid i anspråk på förmiddagen. Därför blev det inget mellanmål på förmiddagen. Till lunch åt jag vegetarisk meze från Babel deli. Innan någon blir orolig: Jag har ätit den rätten regelbundet sen min stora livsstilsförändring i februari och ändå gå ner i vikt så jag bara njuter när jag äter den (även om den innehåller fetaostknyte, bulgur osv).

Mellanmål på eftermiddagen: En rawfood-boll, sååå gott! Även det äter jag några gånger i veckan sen februari utan problem.

Middag: Vi skulle på en väns release igår så jag fick himla bråttom och då blev det ännu en frukostmiddag i form av fiberhavrergrynsgröt med blåbär, pumpakärnor, kanel och mjölk och lite parmesansnacks till.

Träning: 45-60 minuters promenad på kvällen efter releasen! Kollade inte exakt på klockan.

IDAG

Frukost: Frozen banana yoghurt igen.

Mellanmål på förmiddagen: Lite turkisk yoghurt (ca 1 dl) med några mandlar, en nypa gojibär, en nypa pumpakärnor.

Lunch: En caprese. Alltså en mozzarella, tomater, basilika och lite ringlad olivolja.

Mellanmål på eftermiddagen: En proteinpudding med chokladsmak.

Middag: En redig mozzarellaomelett med sallad till.

Träning: Ett hårt styrketräningspass med fokus på ben, gud så tufft det var men så nöjd jag var efteråt!

Vad har ni ätit idag?

Annonser
Det här inlägget postades i Matdagbok, Min hälsoresa. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Min mat– och träningsdagbok idag och igår

  1. Petra skriver:

    Jag har bara en liten fråga? I stort sett efter varje gång du skriver att du ätit från Babel Deli så skriver du tillägget ”och det har jag ätit sen i februari och ändå gått ner i vikt”. Jag tror inte jag sett någon som kommenterat negativt om detta, så jag undrar lite varför? Är du van att bli kritiserad så du går i försvarsställning innan någon kommenterat? Eller för att du har någon form av dåligt samvete för att det inte är så nyttigt som du vill att det ska vara? Jag har märkt att du börjat skriva det tillägget efter att du fikat rawfoodbollar också, där har jag inte heller noterat några negativa kommentarer? Men det kanske bara är jag som missat dem? Hur som, ingen stor sak, men jag bara undrade! Hoppas du får en fin dag i solen! 🙂

    • Jessica Johansson skriver:

      För längesen fick jag ofta kommentarer om sådant så det hänger nog kvar sen dess att jag garderar mig lite. Men du har rätt, jag ska sluta med det omedelbums faktiskt. Tack för att du påpekade detta och ha en härlig dag! 🙂

    • Jessica Johansson skriver:

      Men sen tror jag också att jag har för vana att skriva så för att jag vet att många (i allmänhet) tror att man måste äta perfekt mat hela tiden för att få minus på vågen men så är det ju faktiskt inte 🙂

    • mona skriver:

      håller med

  2. Så gott det ser ut alltihop! Jag blir så inspirerad av dina bilder på Instagram, så nu klättrade jag iväg till bloggen med. Njut av dina avsteg utan att behöva försvara dem inför någon. Det låter hälsosamt att inte vara för strikt. Och precis som det finns fatshaming är det alltför många som känner skuld kring val av mat. Så jag gillar både din ihärdighet och dina avsteg.
    Hälsosamt att somna tidigt med.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s