Min mat– och träningsdagbok, lördag

Idag har jag ätit ganska mycket, men också motionerat i drygt två timmar (typ högintensivt)! Den här matdagboken är ju bara ett utsnitt ur min tillvaro, det går att följa den jämt på mitt instagramkonto jessicasviktigamal för den som vill. Jag har ätit ungefär så här sen i februari och gått ner 8 kilo sedan dess, men mer ska det bli! Förresten, gillar ni när jag kör matdagbok i bloggen? Jag vill gärna ha feedback. Tänkte ju köra till onsdag (och sen fortsätter jag ju dagligen på nämnda instagramkonto) men kan fortsätta längre om någon tycker det är kul/inspirerande eller så.

Frukost:

Frozen banana yoghurt med världsgod topping. Nu har jag köpt hem ingredienser till lite andra frukostar och ska äta frozen banana yoghurt bara några gånger i veckan under en period, för variationens skull!

Mellanmål på förmiddagen: 

En propud med chokladsmak.

Lunch:

Jättegod rejäl mozzarellaomelett på en halv mozzarella (sådan mindre variant, den vanligaste alltså), 3 ägg, en liten skvätt mjölk och sallad på gröna blad och röd paprika. Så enkelt men så himla gott!

Mellanmål på eftermiddagen:

Ett äpple och någon dl naturell lättkvarg med några nypor frön.

Middag:

Ljummen sallad med gröna linser, champinjoner, grönkål och aubergine. Jag gjorde någon slags ärtröta till och så grönsallad. Toppat med lite riven parmesan. Det här var en variant på det här receptet.

Kvällsmål:

Jag har i princip helt slutat med kvällsmål (yay me! så stolt!) men vissa dagar känner jag för det och då är det helt okej. Idag blev det lite parmesansnacks (riv parmesan, lägg på en plåt med bakplåtspapper och in i ugnen på 175 grader i kanske 5-8 minuter). Sjukt värt med kvällsmål när det inte blir varje dag som förut!

Träning:

Jag inledde dagen med en otroligt rask promenad med min vän Lisa. Hon går mycket fortare än jag är van vid och då är jag ändå van vid att gå fort. 😀 Men det var härligt! Riktig powerwalk liksom. Direkt efter det gick jag till gymmet och körde ett otroligt jobbigt styrketräningspass med pulshöjande inslag (en timme). Så nöjd med denna prestation! I övrigt har jag varit hemma och slappat hela dagen för en gångs skull, det händer inte ofta. Ofta pysslar jag och fixar när jag är hemma, men idag har jag bara glidit runt och sett timmarna passera (för fort! men ändå).

Vad har ni ätit idag?

Annonser
Det här inlägget postades i Matdagbok, Min hälsoresa, Recept. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Min mat– och träningsdagbok, lördag

  1. Katarina skriver:

    Skivad banan, blåbär, youghurt och (lite) musli + glas juice och en kopp kusmi te till frukost. Sen idag söndag blev det 7,2 km löpnig/gång i skogen. Nu lite vila o ”datorhäng”. Din mat ser grymt god ut (inspiring 😉 och fantastiskt jobbat!!

  2. Hanna skriver:

    Uppskattar verkligen mat- och träningsdagbok här på bloggen ja! 😀

    • Jessica Johansson skriver:

      Kul att höra! Jag kanske gör så efter onsdag att jag buntar ihop ett par-tre-fyra dagar och kör matdagbok med flera dagar åt gången, så att jag inte behöver ha det här prick varje dag. Men om du gillar mat- och träningsdagbok så kolla gärna mitt instagramkonto jessicasviktigamal 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s