Nu kör jag mat- och träningsdagbok i en vecka

Jag har ätit liiiiite (alltså pyttelite) för mycket senaste veckorna så jag peppar igång mig själv igen med en mat- och träningsdagbok i bloggen i sju dagar. Alltså jag har ju ändå gått ner i vikt, så egentligen är det inga konstigheter men mest för att jag inte ska äta för mycket mellanmål och för att det kanske kan inspirera någon annan till att prova någon av rätterna eller så. Jag kör igång idag!

Frukost:

Turkisk lättyoghurt med jordgubbar, gojibär, pumpakärnor, några mandlar, torkade mullbär.

Mellanmål på förmiddagen:

Typ samma fast i mycket mindre mängd. Turkisk lättyoghurt med frön och gojibär.

Lunch (på jobbet, därav inget retroporslin):

En härlig halloumisallad med massa olika grönsaker, t.ex paprika, sockerärtor, grönsallad, gurka, rädisor osv. Några mandlar. Olivolja och flingsalt.

Mellanmål på eftermiddagen:

Naturell lättkvarg med hallon och frön. Kaffe så klart!

Middag (också på jobbet):

Kikärtspasta (sådan som är gjord bara på kikärtor) med köttfärssås och sidosallad.

Träning:

Jag brukar ha en vilodag i veckan och den blev idag, eftersom jag jobbade långdag på jobbet och är _helt_ slut i skrivande stund. Det är skönt att kunna unna sig en dag för att samla krafterna och sen på’t igen dagen därpå! Men jag har ju fått en del vardagsmotion i form av pinnande hit och dit på jobbet. Dock kanske ändå marginellt jämfört med en rejäl promenad och styrketräning.

Vad har ni ätit idag?

Följ gärna min mat och träning dag för dag på instagramkontot jessicasviktigamal

Annonser
Det här inlägget postades i Min hälsoresa, Vardag. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Nu kör jag mat- och träningsdagbok i en vecka

  1. cecilia skriver:

    Allt ser jättegott ut, bra inspiration! Jag har också ätit för mycket mellis de senaste veckorna – eller – kvällsmål och det är dom där förbenat goda nötterna 🙂 Inte det värsta som kan hända men dom är ju dock rättså kaloritäta 🙂 Här i USA är det svårt att hitta turkisk yoghurt men jag ser att det används mycket i Sverige nu – vad är skillnaden månne mot grekisk yoghurt som jag brukar köpa??

    • Jessica Johansson skriver:

      Jag har tillfälligt plockat bort nötter i någon månad! Förutom i rawfoodbollar som jag äter 1-2 ggr per vecka, där är det ok (jag köper dem färdiga på ett ställe så jag behöver inte köpa hem några nötter). Hoppas att det ska hjälpa. 🙂 jag glömde visst att svara på din fråga om grekisk vs. turkisk yoghurt sist, jag vet faktiskt inte riktigt vad skillnaden är? Kanske att någon annan bloggläsare vet så du kan få svar?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s