Framsteg med träningen

Igår var jag utan wifi och försökte blogga från mobilen men det gick sådär. Så det fick bli bloggpaus igår. Vi har ju plockat bort allt så att målarna ska komma fram så även wifi-grejen. Nu sitter jag ute på Jens mammas land och bloggar härifrån. Liten lägesrapport!

Igår var jag och körde ett intervallpass och klarade att gå på löpbandet på hastighet 6.7 km och lutning tio utan att dö. Det har jag ALDRIG klarat förut. Säkert en baggis för många, men inte för mig. Jag försöker vara uppmärksam på sådana här framsteg (även när jag höjer vikterna på maskinerna på gymmet) och glädjas åt dem. Och den strategin har faktiskt funkat. Igår blev jag helt chockad att jag kunde gå i den farten och på den lutningen, för ett halvår sen hade jag knappt klarat hälften utan att halvt svimma av. På kvällen var jag och min vän Karin och såg en pjäs av min favoritförfattare Sara Stridsberg och det var en av de bästa pjäserna jag någonsin sett! ”American hotel” på Stadsteatern. Wow, så stark upplevelse. Innan åt vi på Sally Voltaire & systrar på Åhléns city, mitt nya favoritställe.

I morse körde jag ett benpass och höjde på benpressen. Jag har ibland smygvägt mig men nu har jag definitivt bestämt mig för att sluta med det och bara väga mig varannan fredag. Jag kommer ställa vågen under Jens sida av sängen för att inte gå upp och smygväga mig på morgonen, haha. Det här är ett sätt att inte vara så fixerad vid vikten utan bara fokusera på hur kroppen känns, hur jag tränar och vad jag äter. Tror det blir bra men omställningen känns lite svår.

Nu ska jag iväg på promenad här ute på landet för första gången sen i somras, och sen blir det en caprese till middag. Tack för alla fina promenadtips förresten! Jag har bestämt mig för att göra som med styrketräningen: Skriva in en tid i kalendern. På så sätt respekterar jag tiden som om den vore ett möte, och så kan jag variera mellan 30, 45 och 60 minuter beroende på mina övriga göromål dag för dag. Men även ha utrymme för en vilodag i veckan på motionsfronten.

Ha en härlig fredagskväll! Och följ gärna min mat- och träningsdagbok på instagram: jessicasviktigamal

Annonser
Det här inlägget postades i Min hälsoresa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s