Önskeinlägg: Era bästa nyttiga snacks/mellanmål?

En bloggläsare bad mig igår att ha ett önskeinlägg där alla tipsar om sina bästa nyttiga snacks och mellanmål. Jag har haft det tidigare men det är ju väldigt längesen så jag tänker att vi kör igen. Mina favoriter just nu:

Parmesan-snacks, som jag ju tipsade om igår men som man kanske bara bör äta någon gång ibland. Perfekt att servera som för-snacks om man bjuder på middag.

Propuds proteinpudding med chokladsmak, och en nypa pumpakärnor i. Bör inte heller ätas varje dag pga sötningsmedel osv men den är supergod!

Lättkvarg/kvarg med hallon och valfria frön – t.ex gojibär, pumpakärnor och solroskärnor. Lite av varje bara. Perfekt mellanmål.

Följ min mat och träning, dag för dag, på mitt nya instagramkonto @jessicasviktigamal (sorry, men vill göra lite reklam för det så här i början!). Följ gärna mitt vanliga instagram också, där är det retro inredning, litteratur och teckningar. @jessicaosv

Nu får ni jättegärna bidra med era favoriter bland nyttiga snacks och mellanmål så att vi får en superinspirerande lista att ta till när inspirationen tryter! Vad äter du som snacks eller mellis, när du inte vill vara onyttig?

Annonser
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Önskeinlägg: Era bästa nyttiga snacks/mellanmål?

  1. Jessica skriver:

    Jag brukar rosta naturella cashewnötter med lite honung och flingsalt. Bränner på dem lite i en stekpanna och sen ringlar jag över lite honung och flingsalt.

    På fredagar brukar jag köpa raw glass från Lily o Hanna. Både citron, choklad och jordgubb är stora favoriter. Den är ekologisk och dessutom helt socker-, laktos-, mjölk- och glutenfri. Kolla hemsidan lilyohanna.se för återförsäljare.

    Jag gillar också fyscoachens chokladmuffins som bakas på dadlar och också är gluten-, socker- och mejerifria! Kolla fyscoachen.se för recept.

  2. malin skriver:

    hej brukar göra hommus med morot och selleri stavar. honungs rostade sesam nötter, choklad glass på fryst banan å kakao eller bär., choklad pudding i ugn gjort på sötpotatis eller kidneybönor.olika nöt frö smör till frukt eller morot.. tahini dipp till grönsaker,.havre wrapp bröd med advokado ägg tonfisk keso sallad.

  3. J skriver:

    en favorit för mig är en blandning av keso, lite yogurt och vaniljpulver. Serveras med (blod-)apelsin. Med lite vilja känns det som en friskare variant av Ris a lá malta.

  4. Ulrika skriver:

    En skiva rågbröd med några sillbitar eller kalkon.
    Ett ägg.
    En avokado.
    Bananplättar, funkar kalla också.
    Små bitar kyckling eller ett kycklinglår.
    Mix på kokosmjölk, fryst spenat och hallon..
    10 mandlar.
    Finncrisp med jordnötssmör. Ett rent, utan tillsatser.
    Fiberhavregrynsgröt
    Blomkål eller vitkål..
    Paprikaringar och lite ost.
    Popcorn.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s