Min mat och träning senaste dagarna

Alltså, jag tror knappt det är sant men jag är visst lite otursdrabbad. Är typ sjuk IGEN! :O Men jag vet ju att det alltid blir så här när jag har för mycket att göra och det har jag verkligen haft på sistone. Det är liksom kroppen som strejkar. Men det är inte hela världen, jag är glad och peppad ändå! Nu tänkte jag dela med mig av vad jag ätit och tränat senaste dagarna.

SÖNDAG
Tränade styrketräning med min vän Daniela i söndags förmiddag, med fokus på axlar. Jag älskar verkligen att träna axlarna, eftersom jag minns hur jag jämt hade jätteont och var öm i dem innan jag började styrketräna. Jag vet att genom att fortsätta stärka dem så slipper jag den värken som gör tillvaron lite jobbig. Dessutom: glädjen efteråt, alltid värt det!

Till lunch åt jag en av matlådorna från matlaget, nämligen fisksoppa men denna gång med en stor klick crème fraîche i så att jag skulle bli mätt. Mellanmål på fm och em var lättkvarg med hallon och frön. Samma på kvällen. Först idag (tisdag) har jag lyckats plocka bort kvällsmålet, det har varit svårt. Men nu så! Hursomhelst.

Till middag lax med fetaost (jag har lärt mig att äta och laga lax, hurra!) och två kokta potatisar plus sallad. Bilden är lite oaptitlig men maten var smarr!

MÅNDAG

Frukost som alltid: Fiberhavregrynsgröt med pumpakärnor, kanel, blåbär, mjölk. Men jag tror att jag, inspirerad av liluretro, ska variera frukosten genom att äta omelett ibland! Alltså varva lite mellan gröt och omelett.

Mellanmål fm & em & kväll (igår alltså) – 1.5 dl lättkvarg med hallon alternativt blåbär och frön.

Lunch: Mat från matlaget igen. LCHF-inspirerad lasagne med stor och färgglad sallad.

Middag: Köttfärsbiff med klyftpotatis, en klick mixad avokado och sallad (åt dock bara en biff och inte två som på bilden  pga blev mätt! <—- aldrig hänt förut typ).

Träning: Streetdance! Men jag borde nog inte ha gått eftersom jag var ganska risig och fick vääääärldens huvudvärk sen. Men jag gick ändå. Det gör jag inte om!

TISDAG (IDAG)

Frukost: Som igår
Mellanmål fm & em: Samma som igår.

Lunch: Matlåda från matlaget igen. Kyckling med feta, matvete, spenatstuvning och sallad. Så jäkla gott!

Middag: LCHF-lasagne igen, det var den sista matlådan med den rätten och det känns ganska skönt för jag har tröttnat lite just på den! I dagarna ska jag prova de nya recept jag nämnde igår men nu bara vila lite och hoppas att jag vaknar med ny kraft i morgon!

Motion: Ingen idag pga jobb heeela dagen + inte kry.

Hur går det för er andra som kämpar?

Det här blev ju lite repetition för dig som redan hittat till mitt nya instagram-konto @jessicasviktigamal där den som vill kan följa min mat och träning dag för dag. Men alla har ju faktiskt inte instagram, trots allt.

Annonser
Det här inlägget postades i Min hälsoresa. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Min mat och träning senaste dagarna

  1. Agneta skriver:

    Matlag låter toppen! Heja dig, hoppas du piggnar på snart.Kram

  2. J skriver:

    alltså, ditt porslin är ju ljuvligt! Tom gröten ser jättegod ut! =D

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s