Ett gäng bra hjälpmedel för mitt sundare liv

Jag tänkte tipsa om några bra grejer jag verkligen gillar och som hjälper mig att hålla igång mitt sundare liv. En av dem har jag skrivit om tidigare, nämligen den här massagebollen från Casall (men det finns säkert från flera märken). Jag brukar lägga den bakom ryggen och luta mig mot väggen och liksom röra mig fram och tillbaka så får jag massage på rygg och axlar alldeles gratis! Att lägga den under foten är också superbra, då brukar spänningar i foten släppa.

Att ha en arsenal av bra mellanmål. Vi har ju konstaterat att den sockerfria proteinpuddingen inte är optimal så den tillåter jag mig bara någon gång då och då nu. Men att alltid ha något mellanmål redo är en bra grej, så slipper man riskera att stoppa i sig massa skit. Jag skulle gärna ha fler mellanmål än de jag har i min ”arsenal”. Men t.ex rawfood-bollar klarar jag inte av att ha hemma för då äter jag upp dem osv, så det där är lite klurigt!

Gummibandet är faktiskt en jättebra grej att ha hemma. Häng den över ett dörrhandtag och gör olika övningar för axlar och rygg, eller ställ dig på gummibandet och lyft armarna åt sidorna, perfekt övning för axlarna. Jag har använt den nu på sistone direkt efter ett online-träningspass för att komplettera med lite snabb styrketräning. Gummibandet var även perfekt att ha med på landet i somras, då kunde jag få lite styrketräning utan att ha ett gym i närheten.

Jag uppskattar måttbandet mer och mer, häromdagen hade jag t.ex inget minus på vågen men däremot på måttbandet! Muskler väger ju också, precis som fett.

Och så appen funbeat som jag nyligen tipsade om, där jag registrerar min träning (och även mat, under vila, se inlägget från häromdagen).

Vilka är dina bästa hjälpmedel för att hålla igång motivationen?

 

Annonser
Det här inlägget postades i Min hälsoresa. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ett gäng bra hjälpmedel för mitt sundare liv

  1. Agneta skriver:

    För att få viktnedgång skulle jag byta morgongröten mot kesoplättar och faktiskt (hata mig inte för detta) bananen mot tex finncrisp med makrill i tomatsås eller nåt pålägg du gillar. Även om banan inte triggar, så tycker inte jag man går ner i vikt när man äter det. Jag vill absolut peppa så strunta i detta inlägg om det låter opeppigt.Ha en härlig söndag.

  2. Elsa skriver:

    Håller med, mellanmål är svårt och det gäller att inte hinna bli hungrig. Tyvärr innehåller frukt fruktsocker vilket triggar sötsug och ger kortvarig energi. Samma sak med rawfoodbollar som bygger på nötter och dadlar. Banan är dessutom väldigt kaloririkt och vill man se viktresultat är fokus på protein att föredra. Toppen mellanmål är ägg(kokt/stekt/omelett, äggvita för mindre fett), kalkon, naturell yoghurt(turkisk/rysk) eller kvarg med osötade bär och naturella nötter/frön, keso, gurka, tomat, tonfisk/makrill röra, chiapudding etc.
    Ett tips är att försöka prioritera ovanjord-grönsaker framför frukt, fokusera på protein och att äta små portioner var tredje timme. Lycka till!:)

  3. Tessa i höghuset skriver:

    Jag har ett tips angående den där chokladpuddingen du fick en massa diss på. Se den inte som mellanmål utan efterrätt! Liknande med andra saker som är OK men inte optimala. Som den efterrätt man äter vid särskilda tillfällen. Vi har sötad youghurt på det sättet ( har barn och strävar inte efter viktnedgång) det är en efterrätt bland andra. Säkert har du andra exempel också, det är ett bra sätt att få en livsstil som funkar i längden där vissa saker är fest, även om du så klart ska utesluta dina triggers

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s