Dags för vägning, mått, mående, träning

Då var det dags för vikt och mått. Måtten är ett par dagar gamla men jag tror inte de har förändrats sedan dess. Det var längesedan förra mätningen, i höstas någon gång.

Överarm: 38.5 cm (sist var det 39)
Midja: 113 cm (sist var det 115), alltså minus 2 cm!
Rumpa: 114.5 cm (sist var det 117), alltså minus 2.5 cm
Lår: 66 cm (oförändrat)

Vikt: Sist jag vägde mig var måndag förra veckan, sedan dess har jag gått ner 0.3 kilo och väger nu 96.7 kilo till mina 162 cm (yep, jag har vacklat mellan 95-97 senaste månaderna). Min startvikt var 101.9 kilo och målvikt ca 70.

Mående: Tack vare att jag skött maten exemplariskt senaste veckorna så har min hy blivit mycket fräschare och fått en bättre lyster. Jag har sovit bättre också senaste veckorna.

Träning: Denna vecka körde jag styrketräning och pilates ball (!) i måndags, en dryg timmes rask promenad utomhus i tisdags, AfHo online-träning i onsdags (danspass), styrketräning en timme igår och idag blir det ett till online-träningspass.

Nästa vägning och mätning blir på fredag om två veckor. Innan dess ska jag undvika att väga mig och bara försöka fokusera på att röra på mig och äta bra mat så kommer nog resultaten så småningom (se gårdagens inlägg).

Annonser
Det här inlägget postades i Vägning. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dags för vägning, mått, mående, träning

  1. J skriver:

    Grattis till bättre mående! Fokusera på det, inte på mått eller kilon – måendet och orken är ju faktiskt det viktigaste 🙂

  2. cecilia skriver:

    Hej Jessica – jag har ofta samma situation som du att man gör rätt val ang. mat och träning 1-2 veckor men resultaten låter vänta på sig. Jag har kommit på, att resultaten NU är konsekvenser inte av den här och förra / nästa veckan men dom kommer ju från hur man åt och tränade typ 3-4 veckor sen, eller iaf 2 veckor sen…det är liksom en ”lag” på det hela. man vill ju gärna annars att så fort man börjar bli hälsosam igen så går man ned direkt men kroppen reagerar ju inte omedelbart. Känner så väl igen mig i din beskrivning – det är jättesvårt att inte bli desillusionerad när man inte ser resultat. Men dom kommer, för mig iaf, efter 3+ veckor istället. Så kör hårt!

  3. Marina skriver:

    Vet du hur mycket din vikt pendlar över månaden? Jag väger upp mot 2 kilo mer dagarna före mens mot dagarna efter. Du har ju bra fart på träningen nu och då kommer resultaten. Bra jobbat hittills!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s