Senaste dagarnas mat och motion

Jag har ju lovat att jag ska börja berätta mer om min vardagliga mat och träning. Är bara så dålig på att komma ihåg att fota eller så blir bilderna suddiga och så blir det liksom inget av det hela. Men nu tänkte jag åtminstone berätta om min mat och motion igår och i förrgår!

I förrgår

Motion: Jag gick till gymmet och promenerade en timme på löpband. Har så svårt att gå utomhus nu med is och hela faderuttan. Men det funkar ju att göra så också!
Mat:
Frukost: Samma som alltid (fiberhavregrynsgröt med blåbär, pumpakärnor, mjölk och kanel)
Lunch: Stor sallad med halloumi, kikärtor och olika grönsaker. Pressad citron, olivolja och flingsalt som dressing.
Mellanmål: Den där häromdagen i mitt kommentarsfält kritiserade proteinpuddingen med en nypa pumpakärnor.
Middag: Samma som lunchen. Jag har lovat mig att inte vrida sönder min kapacitet för att äta olika mat, så om det blir för knepigt så äter jag helt enkelt samma lunch och middag. Bättre än att äta massa skräp!

Igår

Motion: Ett styrketräningspass på Sats, gick därifrån alldeles darrig!
Mat:
Frukost: Samma!
Lunch: Mozzarellaomelett på tre ägg med rödkålssallad till (se bilden högst upp)
Mellanmål: Fyra tunna riskakor (havssalt och chiafrön) med ett tunt lager lättphiladelphia och skivad gurka på.
Middag: Samma som lunchen, alltså mozzarellaomelett med rödkålssallad.

Bra dagar enligt mig så jag är stolt!

Annonser
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Senaste dagarnas mat och motion

  1. malin skriver:

    allt låter väldigt mumsigt !!

  2. Agneta skriver:

    Maten låter jättebra. Omelett är perfekt. Kram

  3. Lina skriver:

    Det är väl bra att få reda på om något som man lätt tror är nyttigt, inte är det? Så synd om man blir lurad.

    T.ex färskpressad apelsinjuice kan man lätt tro är bra (med mycket vitaminer), men det är ju massa fruktsocker! Mycket bättre då att äta en apelsin som vanligt istället.

    Hysteri, fundamentalism, perfektion och hets är ett sätt att se på saken – men det är just små skillnader som i det långa loppet kan göra stor skillnad. T.ex. att minska sitt saltintag kan ju sänka blodtrycket, avlasta njurarna och göra att kroppen binder mindre vätska (och minskar i vikt). Kost kan förändra kolesterol-, och järnvärden, hur magen fungerar osv. Häftigt ändå tycker jag!

    • MB skriver:

      Så rätt tänkt. Sedan jag fick barn blev det mera fokus på vad vi har runt oss och vad vi äter i familjen. Det blev viktigare. Största skillnaderna gjorde vi på maten och sedan alla schampo, rengörningsmedel (hemmet) och krämer. Bytt till eko alltihopa. Använder kokosolja/kakaosmör till huden. Underbart att lukta choklad. När man någon gång nu använder ”vanligt” schampo så luktar det sjukt mkt parfym. Obehagligt. Det jobbiga är att vi anses vara fanatiska och allt gift det normala så nu tar jag inga diskussioner längre. Om någon är nyfiken på vad vi använder så berättar jag, inte mera. Dina mattips är mkt inspirerande, Jessica. Enkla nyttiga recept. Halloumi har jag börjat äta tack vare dig. Otroligt gott.

  4. Sara skriver:

    Härligt att du är nöjd! Middagen ser ut att vara helt i min smak!

    Hur har dessa dagar varit för dig när det gäller sug och hunger? Har du känt dig hungrig eller sugen på något mellan måltiderna? Har du småätit något annat, eller du har hållit dig till planen du beskriver? Har du gått i skafferiet och letat efter något att äta? Har du tänkt på onyttiga saker?

    Kämpa på 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s