Idag promenerade jag inomhus!

Kort inlägg mitt i dagens alla göromål, bara för att berätta att jag är riktigt stolt över mig själv. En pytteliten grej för många, men en jättestor grej för mig!

Jag gillar inte att promenera utomhus på vintern. På något magiskt sätt brukar de halaste fläckarna lyckas hitta mig (eller jag dem) och jag drattar på ändan. Därför går jag typ superförsiktigt just nu och då blir det inte mycket till motion. Men i morse hasade jag försiktigt till gymmet som ligger nära där vi bor. Och så promenerade jag helt sonika på löpbandet med podcast i lurarna. Inte superkul men lika effektivt som att gå ute. Jag avslutade med att mjuka upp axlarna lite med pinne och rodde fem minuter så fort jag kunde på slutet.

Jag är jättestolt och ska försöka hålla i de här inomhuspromenaderna dagligen hela vintern. Jag har tänkt på det i flera månader, har nämligen varit dålig på att promenera på sistone. Men nu har jag liksom övervunnit den tröskeln och vet att det blir lättare att gå dit i morgon. Jag tänker att det är viktigt att uppmärksamma även de små framstegen i en sådan här process. Tillsammans blir många små framsteg till stora.

Annonser
Det här inlägget postades i Min hälsoresa. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Idag promenerade jag inomhus!

  1. Lena skriver:

    Bravo!! Jag kan verkligen rekommendera att gå på bandet! Då kan du även köra intervaller samt höja och gå på det brantaste (håll då i dig!) sen sänker du bandet ett hack för var minut tills du kommer ner på 0 igen då ökar du istället hastigheten. För att börja klättra efter ett tag igen. Variera både hastighet och lutning. På så sätt blir det heller inte långtråkigt. Testa! Det är superjobbigt!!

    • Katarina skriver:

      Jag tänkte också rekommendera att sätta bandet på lite uppförsbacke för att skona knäna i möjligaste mån. 🙂 Jag går eller springer aldrig på löpband utan en viss lutning eftersom bandet rullar så att hälnedsättningen blir väldigt hård. Dessutom går bandet till stor del åt dig och det vill du också motverka. Höj bandet två snäpp åtminstone så har du friska knäleder längre!

  2. Madde skriver:

    Härligt att se hur bra du kommit igång 🙂 Det inspirerar verkligen.

  3. christina skriver:

    Ett tips för all minska halkrisken, köp broddar! Finns de som är som en gummi-grunka som du drarr runt skon (superenkelt) och så har den broddar under häl och trampdyna. Jag brukar använda mina, och slappnar av lite mer när jag är ute o promenerar.

  4. Åsa skriver:

    Hej! Snyggt gjort att ta dig till gymet! Jag promenerar varje morgon men har köpt Icebugs gympaskor med gummipluppar under. De är lätta som vanliga promenadskor men fäster på is och snö. Kan verkligen rekommendera dessa. Campadre.se brukar ha dem på kampanj lite då och då. Jag har dubbar men brukar glömma att sätta på dem så Icebugs fungerar bättre för mig. Tror att det är den här jag har: http://icebug.com/se/en/produkter/spirit4-l-olx/

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s