Efter ett tag slutar jag tänka på SOCKER hela tiden

Allt går bra för mig, men vips så var klockan halv tolv på kvällen och jag har avverkat en enorm att göra-lista idag. Hektisk vecka! Nästa blir lugnare och därefter kommer min TJÄNSTLEDIGHET! plus att massa annat spännande är på gång. Idag har jag fotat massa saker som vi ska rensa bort. Om någon bor i Stockholm och gillar retro så mejla mig så kan jag skicka bilder på allt vi har och inte vill ha kvar. Det är en riktig guldgruva med saker, däribland jordglobslampa, vacker retro lampskärm, teakskåp och så vidare i all oändlighet.

Dagen har gått bra på matfronten, jag är inte längre så sugen på bröd och annat men jag vet att suget kommer triggas så fort jag stoppar in en grillad macka i munnen så nu gäller det att även fortsättningsvis bara stå emot. Jag har bytt lite idag – bytt till mig ett gult servettställ och bytt bort massa böcker, och i och med det fick jag också min promenad på Söder.

Min lista med blogginlägg jag ska skriva är för närvarande mastodontiskt lång och ljuvlig men nu har jag velat fokusera på att fota alla saker så att rensandet kan komma igång på riktigt. Det är bara två månader kvar tills vi flyttar till en trea, gud så kul det ska bli!

Hur går det för er andra i Vårt viktiga mål? På fredag är det dags för rapport och på lördag publicerar jag samlingsinlägget igen med hur det gått för alla sedan lördag för snart två veckor sedan.

Annonser
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Efter ett tag slutar jag tänka på SOCKER hela tiden

  1. malin skriver:

    hej kan säga att magen aldrig mått bättre nu när jag kör glutenfritt mm men har sån smörgås abstinens ! så är det någon som sitter inne på ett nyttigt glutenfritt lowcarb bröd som smakar smasken så hojta gärna till!!!!!!!!

    • Anna skriver:

      Googla recept på två-minutersbröd 😉 Har för mig att det är 1 ägg 1dl mandelmjöl samt flingsalt o lite olja, rör ihop, smeta ut på assiett o kör två minuter i micron.

    • L skriver:

      Lchf-bröd i micron är inte lösningen! En deciliter mandelmjöl är otroligt mycket kalorier (om man ska minska i vikt). När din lunchsallad är för liten borde du egentligen lägga till något annat än bröd, brödet är ju mest tomma kalorier som inte mättar utan ger ökat sug – men jag vet hur svårt det är – bröd är ju så jäkla gott! ja, du vet säkert detta redan, men att salladen är för liten är egentligen en dålig ursäkt för att köpa bröd. OBS jag själv misslyckas konstant med att äta så hälsosamt som jag borde/vill, jag dömer verkligen inte.

  2. malin skriver:

    tack Anna ! ska testa på göra brödet på lördag å lyxa till det

  3. RAPPORT!
    Inte ett hekto ner i vikt men ökad löpfart! Efter att ha lagt på två pw:s på dryga milen var, fick plötsligt löpningen ökad fart och spänst 🙂 Jätteglad för det. Benen har blivit smalare och tuttarna mindre… Dock inget viktresultat. Grr… Glad helg önskas!

  4. malin skriver:

    min lilla rapport ! från 132,3 kg till 130,9 = – 1,4 kg känns lite sådär ! mina hormoner har gott upp och ner nu i 2 veckor så känns svårt att glädjas med resultatet även om jag skött det med maten perfekt denna vecka men de lär väl visas framöver!!!!

  5. malin skriver:

    hej L jo jag vet det är lite väl mycket kalorier brödet men alla tips är välkommna ! kan ju kompensera dom kalorierna under resten av dagen ! har du själv något recept med mindre kalorier glutenfriit så hojta til mvh malin

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s