Detta ska jag klara den 1 september på träningsfronten:

jag har ju glömt att skriva att jag och min pt har kommit på ett konkret mål med träningen. Jag är ingen tävlingsmänniska och blir därför inte alls peppad av att klara tyngre vikter eller så. Däremot peppar detta mig:

idag klarar jag inte att promenera en timme och sen liksom svänga förbi sffären och handla. Även om det bara innebär en kvarts extra promenad så gör det mig så slut att det känns som att jag inte orkar ett steg till. Som att kroppen är sirap, ungefär. Jag tar också bussen till och från gymmet, eftersom jag annars blir så fruktansvärt slut.

Målet är därför: med hjälp av dagliga promenader och träning minst tre gånger i veckan så ska jag den 1 september orka gå till gymmet, träna och sedan ta bussen hem. Nästa steg, längre fram, ska bli att jag orkar gå både dit och hem (om jag vill, sen behöver jag ju inte göra det varje gång men bara veta att jag klarar det). Jag ska den 1 september också orka promenera och sen handla några saker om jag behöver,utan att det känns som att jag ska falla ihop närsomhelst. Kul med konkreta mål!

de senaste veckorna har jag också gått in i något slags semestertänk både vad gäller mat och blogg. Nu är semestern över och likaså latistänket. Så nu kör jag fullt fokus på alla fronter! Idag har jag ägnat hela dagen åt att rensa saker, tvätta och så. Jag bibehåller mitt mål att vara fri från överflödiga prylar den 1 september också. Även det ett mål, om än inte vikt- och träningsrelaterat!

Annonser
Det här inlägget postades i Planering. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Detta ska jag klara den 1 september på träningsfronten:

  1. Katarina skriver:

    Tycker att det låter som ett fantastiskt mål! Såg på FB en bild som sade ”get fit in the gym, lose weight in the kitchen”. Tänkte att ja, det bästa vore om fokus låg på ”get fit” och inte så mycket på ”lose weight”, eftersom vikten i sig är så ointressant. Sedan menar jag inte att man ska äta skräpmat (för då orkar man inte till gymmet och man blir undernärd) utan näringsrik mat men inte hetsa så mycket över mängden (som ju avgör vikten) utan tänka på hälsoaspekten (mycket vitaminer och mineraler och bra fetter och oljor och fibrer osv).

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s