Semesterdagbok fyra och fem (torsdag och fredag)

Jag fortsätter med min semesterdagbok från veckan.

Torsdag

Kära dagbok! Jag vaknade på mammas och pappas land och förundrades över hur bra jag sover i lantlig miljö. Det blev som vanligt gröt till frukost och sedan massa babbel på förmiddagen. Till lunch gjorde vi en jättegod halloumisallad:

Sedan tror jag det här mellanmålet var från onsdagen men det är värt att tipsa om ändå. Rysk yoghurt med hallon och riven lime. Otroligt gott!

Efter lunch åkte vi hem och jag fick med mig lite frusen mat, så till middag åt jag kycklingen från dagen innan:

Jag hann också med ett träningspass med min PT på eftermiddagen, typ direkt efter vi hade kommit hem. Det var svettigt!

På kvällen gjorde jag och Jens en promenadutflykt, något jag verkligen älskar. Vi tog bussen till Lilla essingen och så promenerade vi en timme där. Det är så kul att utforska platser man aldrig har varit på. Att ta bussen eller på annat sätt åka till en plats gör ju att man är helt pigg när man kommer dit och kan gå aktivt en timme på plats. Sedan tog vi bussen hem igen. Så här fint var det i kvällssolen på Lilla Essingen:

Fredag

Vid det här laget börjar nog mitt dåliga samvete över att jag inte har bloggat pocka på ordentligt (i fredags alltså), så det känns skönt att jag nu åter är igång med det. Varje dag har jag också kollat på massa avsnitt av olika serier och sådant, men jag tror ingen är intresserad av varenda detalj av min tillvaro, hehe.

På morgonen: sista träningspasset med min PT innan ett långt uppehåll. Nästa gång vi kör är i augusti men jag har fått med mig några pass som jag ska köra på landet, och sedan i stan innan hon är tillbaka från sin semester.

Till lunch i fredags åt jag bönpastan igen, som jag fått med mig i en matlåda från mammas och pappas land. Sedan satte jag på mig mitt nya läppglans-läppstift från Dior och ett par röda solglasögon som jag visade häromdagen. Jag och Jens hasade oss till bussen mot vår favoritplats – Rönnells antikvariat! Jag har ju skrivit om det många gånger i bloggen, får helt enkelt aldrig nog.

Värmen fick mig att må ganska dåligt så jag satte mig i svalkan vid ett bord inne på Rönnells och bläddrade i böckerna jag köpte. Ok, det blev några fler än de på bilden men ändå. Jag är hopplös när det kommer till att begränsa mig med bokshopping. Men det får väl vara helt okej, tänker jag.

Inget gör mig så lugn som en sådan här utsikt. När vi var klara till slut så gick vi och satte oss vid Nybroviken och drack varsin läsk. Jag hade min Carl Johan de Geer-mönstrade tygkasse som pocketshop sålde för några år sedan och som skymtar på bilden nedan.

Och sedan lite shopping på indiska, de har mycket retroinspirerade klänningar och tunikor just nu. Dessa har jag dock inte fångat på bild ännu.

På kvällen blev det ännu en utflyktspromenad, till Gröndal denna gång. Men då var jag så trött av värmen så vi gick inte direkt en hel timme.

Det var fint att sitta nere vid vattnet i Gröndal!

Annonser
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )