Jag märker SÅ stor skillnad sen jag började styrketräna!

Snabb semesterdagbok först (jag är sämst på att komma ihåg att fota och dessutom har jag bad hair day och bad everything day så det var inte mycket att fota, inte!). Dagen började med att svara på distansbrev från Forsbergselever, det är liksom det sista jag måste hinna med innan 100% semester. Sedan körde jag världens hårdaste pass med min PT, mer om det strax. Därefter hem, plocksallad till lunch. Fler distansbrev. Följde med Jens till tandläkaren i Huddinge (han är tandläkarrädd, stackarn, så självklart ställer jag upp). Och slutligen, guess what? Just det, fler distansbrev. Men nu är jag nästan klar! Slut på dagbok, dagen bjöd inte på mycket mer än så.

Det jag vill skriva några pepprader om är: GUUUD vilken skillnad jag märker på min kropp nu jämfört med när jag bytte till SATS i typ mitten av april. Jag är extremt mycket starkare och har mycket bättre kondition. Det ger verkligen enorma resultat att styrketräna på det här sättet, med pulshöjande inslag. I morse kom aldrig hissen och då gick jag upp de fyra trapporna till lägenheten. Det kanske låter lite för andra men det hade helt enkelt aldrig hänt för några månader sedan. Då hade jag hellre väntat i tio minuter. Det var jobbigt även nu, men jag klarade det utan större problem. Det är så himla häftigt att följa de här gigantiska förändringarna som sker i kroppen, och vad skönt det är att orka mer. Ännu är ju massor kvar. Jag har fortfarande en del värk, till exempel, även om den också har minskat sedan jag bytte träningsstrategi.

Så: PEPP, helt enkelt. Jag är på rätt spår. Nu: sista distansbrevet, sedan är jag helt ledig! I morgon hoppas jag komma ihåg att fota lite, annars blir det ju inte mycket till semesterdagbok, hehe.

Annonser
Det här inlägget postades i Träning, Vardag. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Jag märker SÅ stor skillnad sen jag började styrketräna!

  1. Katarina skriver:

    Visst är det härligt med känslan av styrka! Jag flexar bicepsen ibland när jag borstar tänderna och grymtar ”ironwoman” (inte för att jag är det utan för att jag känner mig som det). Jag förstår precis hur häftigt det måste känts när du gick uppför de 4 trapporna och insåg att du kunde det, bara sådär, välja att ta trapporna. Att benmusklerna håller hela vägen. Underbart! Nästa gång du tar trapporna ska du först sätta på Eye of the tiger på spotify och veta att det är du som längst upp sträcker upp armarna i luften och känner hur du bemästrat motståndet. Testa en gång! (Även om det känns larvigt).

  2. Marina skriver:

    Visst är det gött! Idag tog jag samma vikt på triceps som biceps! Och jag som inte ens tränat tricpes 😉 i alla fall inte som enskild övning. Älskar mina PT-pass, dom är veckans höjdpunkt! In å kolla min blogg för dagens dubbelpass!

  3. Madde skriver:

    Styrketräning är det bästa man kan träna.. love it.. däremot saknar jag hjälpen från en PT. Körde för ett år sen och det var det bästa jag gjort..

  4. C skriver:

    Vad roligt att du ser så positiv förändring på så kort tid! Tänk hur stark du kommer vara om 6 månader 🙂

    Kan du inte skriva ett inlägg om hur du bestämde din målvikt? Varför just 63, pga BMI eller var det något din läkare rekommenderade?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s