Peppad efter måndagsträning

Idag är jag superpeppad inför att klara den här veckan, som är full av utmaningar på matfronten. Jag ska på releasefest, avslutningsmiddag och slututställning samt dessutom födelsedagskalas. Huvvaligen vilken utmaning för en sockeroholic. Men jag är fast besluten om att klara det enligt gårdagens plan. Det har sina fördelar att jobba kväll på måndagar – nämligen att kunna träna direkt på måndag morgon och liksom sätta standarden för veckan!

Och så kommer man hem och hittar den här lilla gullisen i sin läsfåtölj med de små rosa tassarna i luften. Ljuvligt!

Jag ska boka tid för att tråda mina ögonbryn igen, de växer som buskar och jag är dålig på att orka noppa dem. Nu ska jag hinna laga en maträtt innan jag sticker iväg till eftermiddagsjobb. Peppelipepp! För övrigt har jag upptäckt två ytterligare podcasts utöver alla jag tipsade om nyligen. Mina nyupptäckter är Kropp&själ (sveriges radio) samt Hämndens timme, sjukligt bra!

Annonser
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Peppad efter måndagsträning

  1. Jag springer 6 km VARJE dag före jobbet 🙂 På så sätt blir dagarna underbara. MEN då måste jag pallra mig ut kl 4.45. Inga problem då jag är morgonpigg. På helgerna blir det längre och lite senare än kl kvart i fem…

  2. Katarina skriver:

    Att hitta nyttig mat när man är på resande fot är larvigt krångligt. Jag vill ha ekologiskt om jag ska köpa frukt eller grönsaker och det får inte vara för lite bulk, dvs det funkar inte med liten volym (jag vill känna mättnad). Jag var nog inne på Sveriges sämsta ICA (knappt en enda ekologisk frukt eller grönsak!) så det blev faktiskt en påse med bröd med fullkorn, fibrer och låg sockerhalt. Inte ens en bra ekologisk yoghurt i portionsstorlek fanns det (jag reser, så finns ingenstans att ställa en liter kylvara). Jag hade hellre ätit ett par ekologiska bananer, äpplen, morötter och en ekologisk drickyoghurt…
    Kul med peppkänslan! Om du är rädd för att sätta i dig för mycket på tillställningarna så finns det en grej som jag tror skulle funka: (det funkar ju till vardags utan att jag planerar för det….) testa att gå snabbt och bli lite varm innan du kommer till festen; då kommer du att bli törstig först och främst och hälla i dig en massa vatten. Det minskar direkt hungern och viljan att äta saker som ökar törsten, t ex salt och sött. Ta en flaska med bubbelvatten med god smak (själv älskar jag Ramlösa Mojitea men också deras övriga smaksatta sorter…dricker dem i bilen på mina resor) så kommer du att klara det galant!
    Trådning is da shit – bästa sättet att ta bort oönskade strån!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s