Så har veckan gått med mat och träning

DÅLIGT UNDER VECKAN:

Igår åt jag alldeles för många riskakor och nötter. Jag har normalt inga problem med riskakor, de naturella. De är liksom inte tillräckligt goda för att jag ska vilja ha fler, hehe. Men de som smakar chiafrön och havssalt är outstanding, så jag får undvika dem en period framöver. Jag åt också lite mycket nötter på grund av bristande planering. Vid ett tillfälle under veckan åt jag en lunchsmörgås i stället för den inplanerade lunchen (se inlägg från tidigare i veckan) – och ja, jag vet att bröd är dåligt så jag undanbeder mig sådana kommentarer. Jag vill vara ärlig i bloggen även om det ofta triggar knäppa kommentarer har jag märkt, haha! Jag har inte hela tiden hållit mig strikt till matschemat men då har jag flera gånger gjort mig själv stolt och löst det hela bra ändå! Stooooort framsteg, innan har jag utan undantag alltid köpt en stor pastarätt på kafé eller stor macka när planeringen inte funkat.

BRA UNDER VECKAN:

Jag har skött träning och promenader enligt planering – alltså tre träningstillfällen med PT och promenad de dagar jag inte tränat med henne. En dag promenerade jag dessutom trots PT-träning, vilket jag absolut inte måste känna att jag ska tvinga mig till. Men den dagen hade jag lite extra ork och då är det ju kul att prova. Efteråt var jag dock så slut att jag nästan ångrade mig och hela kroppen gjorde ont. PT-träningen är något av en chock för min kropp så det räcker bra med den på en dag så här i början.

SMARRIGAST UNDER VECKAN:

Helt klart kikärtssallad med hemmagjord pesto, det är min nya favoriträtt!

SÅ MÅDDE JAG UNDER VECKAN:

Knäna och ryggen värker fortfarande, ganska mycket den här veckan. 35 kilos övervikt är ingen baggis för kroppen att släpa runt på, helt enkelt. Men axlarna har redan blivit så mycket bättre på bara fem veckors styrketräning, vilken grej. Jag ser fram emot att veta hur jag känner mig och mår efter sommaren! Det har varit väldigt bökigt med det brutna fingret men annars har jag mått bra under veckan.

NÄSTA VECKA:

Kommande vecka är full av utmaningar. I vanliga fall gör jag inte så mycket på kvällstid, men denna vecka bjuder på både releasefest, slututställning, middag och kanske något mer. Fokus ligger därför på att trots det inte göra några stora snedsteg på matfronten och sköta de tre PT-passen plus promenaderna. Nästa söndag berättar jag hur det har gått! Maträtterna jag ska laga och äta i veckan är kikärtssallad med hemmagjord pesto, medelhavstallrik, aubergine i ugn med mozzarella, blomkålspizza och eventuellt en soppa. Frukost är alltid fiberhavregrynsgröt och mellis kör jag på som vanligt med. Varje dag är fortfarande en stor utmaning och det går inte hundraprocentigt men jag har mer fokus nu än på läääänge känner jag!

Annonser
Det här inlägget postades i Planering, Vardag. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Så har veckan gått med mat och träning

  1. Elisabeth skriver:

    Jag tycker du är duktigt! Jag läser dina inlägg och vet att du kommer att nå ditt mål! Du får säkert 1000 olika tips på hur du ska göra men jag avstår för jag vet att du har experthjälp Istället säger jag heja heja!

  2. Tina skriver:

    Ja de riskakorna är livsfarliga!!! En till och en till och en till….

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s