Första riktiga dagen i PT-livet (med nya promenadskor)

Oj, oj, hörni. Vilken träningsvärk jag hade efter passet igår. Jag har känt av det i benen och armarna hela dagen och då körde vi ändå lightversion igår. Det här får mig att förstå att 1. Min träning har inte varit så effektiv hittills och 2. Detta kommer nog äntligen ge effekt!

Idag har jag följt mina nya råd:

Druckit ett glas vatten innan varje måltid, och extra mycket vatten under måltiden.
Ätit mindre portioner (läs: t.ex bönpasta) än innan, mer sallad och mer protein men mindre av kolhydratkällan.
Det gjorde att jag var hungrig efter lunchen. Men då drack jag ett glas vatten till, åt tre mandlar och väntade en stund. Sedan kändes det lite bättre.
Känt efter när jag avslutat en måltid: Är jag hungrig, sugen, nöjd, mätt eller alldeles för mätt? Efter frukosten var jag nöjd, efter förmiddagsmelliset var jag hungrig tyckte jag. Efter lunchen var jag sugen men inte mer än så. Efter eftermiddagsmelliset var jag nöjd och efter middagen var jag mätt. Målet är att jag ska lära mig att nöja mig med att vara mätt.

På kvällen har jag promenerat en timme i mina nya promenadskor. För att vara ärlig höll jag på att DÖ av utmattning under promenaden, både för att jag är ganska trött och pga träningsvärken. Jag kollade till och med när bussen gick tillbaka hem efter halva promenaden, men det var efter 20 minuter så då gick jag i stället. Nu, hemma i regnfri vrå, så känner jag mig sjukt stolt över hela den här dagen. Jag kommer ta en dag i taget nu verkligen, och fokusera på kroppsliga känslor snarare än vikt och utseende. Det är svårt! Ovant. Men bra. Nu laddar jag inför nästa utmaning: Morgondagen!

Annonser
Det här inlägget postades i Promenad, Vardag. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Första riktiga dagen i PT-livet (med nya promenadskor)

  1. Susanne skriver:

    Jag har fått ihop ett enkelt recept på en god dricka, typ smoothie 1 banan, 2 päron (typ Anjou) 1 tsk flytande honung, sen hälla på ca 4 dl mandelmjölk (osötad). Stavmixer och vips så har man en god milkshake/smoothie. Sätt på en lock på det som blir över så har man ett glas till nästa mellis..

  2. Sofi skriver:

    Heja heja, båda tummarna upp till dig 🙂

  3. Ulrica skriver:

    Bra jobbat. Tror du är på helt rätt väg nu! Låter som väldigt bra kostråd och muskler förbränner, så bra att bygga med en kompetent PT som stöd på vägen!

  4. Karin skriver:

    Bra!! Du är såå duktig! Otroligt strongt av dig att ta hjälp när det uppenbarligen inte har fungerat tidigare. Heja!

  5. Tessa i höghuset skriver:

    Heja! Jag har de senaste åren upptäckt tjusningen med att inte äta sig proppmätt, utan bara nöjd. Jättemätt är ingen skön känsla egentligen. Att avsluta måltiden och vara nöjd, med fortfarande plats kvar i magen, känns skönt. För mig underlättar det om jag vet att jag kan äta något extra senare om jag vill. Och tvärtom om jag vet att det är långt till nästa gång jag kan äta har jag större behov av att äta mig proppmätt (logiskt ju).

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s